متن خبر :
گزارشهای جدید از زنجیره تأمین اپل از یک تغییر استراتژیک مهم در خط تولید آیفون ۱۷ پرده برمیدارد که نشاندهنده رویکرد جدید این شرکت برای افزایش درآمد است.
به گزارش بخش موبایل رسانه اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، اپل قصد دارد با حذف مدل پلاس و معرفی مدل جدیدی به نام آیفون ایر، انتخاب بین این مدل و نسخه پایه آیفون ۱۷ پرو را برای مشتریان به صورت عمدی دشوار سازد. هدف اصلی این استراتژی که توسط منابعی مانند The Elec و تحلیلگر معتبر Jeff Pu تأیید شده، افزایش میانگین قیمت فروش گوشیهای آیفون یا ASP است. اپل با محو کردن مرزهای سنتی بین مدلهای استاندارد و پرو، مشتریان را در یک دوراهی حسابشده قرار میدهد تا در نهایت تعداد بیشتری از آنها به سمت خرید مدل گرانتر پرو سوق داده شوند و سودآوری شرکت در بازاری اشباعشده تضمین گردد.
برای تحقق این هدف اپل قصد دارد آیفون ایر را به شکل قابل توجهی ارتقا دهد تا ارزشی نزدیک به مدل پرو پیدا کند. مهمترین تغییر احتمالی تجهیز این مدل به نمایشگری با ابعاد بزرگتر و از آن مهمتر فناوری پروموشن با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است؛ قابلیتی که تا کنون به صورت انحصاری در اختیار مدلهای پرو بوده است. این ارتقای چشمگیر ارزش درکشده آیفون ایر را به شدت بالا میبرد و آن را به رقیبی جدی برای نسخه پایه آیفون ۱۷ پرو تبدیل میکند. این رویکرد باعث میشود که مصرفکنندگان دیگر با یک انتخاب ساده بین خوب و عالی روبرو نباشند بلکه در میان دو گزینه بسیار جذاب که تفاوت قیمت نسبتا کمی دارند دچار تردید شوند و همین تردید کلید موفقیت استراتژی جدید اپل خواهد بود.
این مهندسی انتخاب مشتری یک تاکتیک روانشناختی برای تشویق ناخودآگاه کاربران به خرج کردن پول بیشتر است. وقتی یک مشتری بین یک مدل استاندارد بسیار پیشرفته و یک مدل پرمیوم که تنها کمی گرانتر است قرار میگیرد احتمال اینکه خود را برای دستیابی به بهترین گزینه قانع کند به شدت افزایش مییابد. اگرچه آیفون ۱۷ پرو همچنان برتریهای انحصاری خود مانند بهترین سیستم دوربین و جدیدترین نسل پردازنده سری A را حفظ خواهد کرد اما قابلیتهای وسوسهانگیز آیفون ایر این انتخاب را پیچیدهتر از همیشه میکند. در نهایت این استراتژی به اپل اجازه میدهد تا حتی با وجود ثبات در تعداد کل فروش گوشیها، درآمد و حاشیه سود خود را از طریق افزایش میانگین قیمت فروش به طور قابل توجهی بالا ببرد.
Source link